Handelsbetingelser for Luxur.dk:

Generelle oplysninger

Luxur ApS

Anpartsselskab

CVR. NR.: 40320865

Adresse: Engholm Søpark 17, 7400 Herning

E-mail: Info@luxur.dk

Telefon: 27396914

1. Betalingsprocedure

Alle transaktioner gennemføres med 

Hos Luxur.dk kan du betale med og vi accepterer følgende typer betalingskort:

•    Visa (ingen gebyrer)

•    Dankort (ingen gebyrer)

•    Visa Electron (ingen gebyrer)

•    Mastercard (ingen gebyrer)

•    MobilePay (ingen gebyrer)

Vi accepterer også betalinger via bankoverførsel. Vores bankoplysninger finder du nedenfor. Ved betaling via bankoverførsel bliver leveringstiden længere end angivet på webshoppen.

Vores bankoplysninger:

Andelskassen

Reg. Nr. 5955

Konto nr.: 8046047

Ved betaling med kort kan der tillægges betalingskortgebyr. Hvis dette er tilfældet, vil du blive oplyst herom inden godkendelse af ordren. Betaling via kreditkort er underlagt kortudsteders betingelser for anvendelse. Når du bestiller med kreditkort ”reserveres” beløbet af Pensopay på din konto. Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.

Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:

Denmark - Kroner (DKK)

Luxur.dk benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende. Luxur.dk's egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

2. Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Luxur.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Luxur.dk og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.Direktøren og de ansatte for Luxur.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Luxur.dk er: Steen Sørensen

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Som registreret hos Luxur.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@luxur.dk.

Cookies På https://www.luxur.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik

Vi bruger en log-statistik på https://www.luxur.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Luxur.dk's hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning: https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

3. Levering

Hos Luxur.dk tilstræber vi at levere din ordre så hurtigt som muligt. Da vi har leverandører fra mange forskellige lande, kan leveringstiden være varierende, men oftes leveres ordren indenfor 1-2 hverdage såfremt varen er på lager. Er din vare ikke kommet frem efter fem hverdage, bør du venligst kontakte Luxur.dk på info@luxur.dk. Nogle varer kan have længere leveringstid end 1-2 hverdage. Ved hver ur-model på vores webshop fremgår det, hvor lang leveringstiden typisk vil være. Vi sender de fleste pakker med GLS, DAO og UPS. 

Vi har altid fri fragt på alle køb - dog kan du vælge en løsning til 29kr. hvis du vil have leveret til din hjemme adresse med GLS.  

Skulle du modtage en ordre med forkert indhold eller er varen beskadiget, bedes du venligst tage et billede af pakkens stand ved modtagelse samt kontakte Luxur.dk på info@luxur.dk senest indenfor 14 dage fra modtagelsen af dit køb. Så har vi mulighed for at ombytte varen til en ikke-beskadiget og korrekt vare.

Luxur.dk leverer til hele Danmark. Bemærk venligst, at der kan være ekstra omkostninger ved forsendelser og længere leveringstid til ikke-brofaste øer. Luxur.dk leverer gerne til andre lande indenfor EU, men der kan være højere leveringsomkostninger og en længere leveringstid end angivet på websiden. Skriv gerne til os, hvis du ønsker en pris på levering til et andet land end Danmark.  

4. Reklamation

Når du handler hos Luxur.dk har du som forbruger 24 måneders reklamationsret. Såfremt Luxur.dk ikke kan reparere eller ombytte dit ur, vil vi tilbyde et afslag i pris eller pengene tilbage. Luxur.dk stiller sig retten til have tid til at reparere dit ur og stiller ikke et låneur eller kompensation til rådighed, imens vi behandler din reklamation. For at reklamationsretten er berettiget, er det et krav, at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig benyttelse af produktet og at producentens anvisninger til uret er overholdt. For eksempel dækkes vandskader ikke, hvis uret ikke er angivet som minimum 10ATM vandtæt. Vandskader dækkes heller ikke, hvis der på nogen måde er udøvet skadeforvoldende adfærd.

Reklamér venligst indenfor 'rimelig tid' efter, du er blevet opmærksom på manglen ved varen. Hos Luxur.dk anser vi 'rimelig tid' som maximum 5 dage, efter, du opdagede manglen. 

Vedrørende vand og fugt i et ur: Der er delte meninger omkring, hvad det vil sige, at et ur er vandtæt. Luxur.dk anbefaler, at man aldrig bader eller svømmer med dit ur, da de ofte kun er 3ATM - 5 ATM vandtætte. Luxur.dk dækker ikke vandskader på ure kategoriseret med betegnelserne 3ATM og 5 ATM. Dette betyder, at de kun er vandafvisende og højst kan holde til nogle få dråber vand, såsom regn eller vandsprøjt fra håndvask. Saltvand og klorvand ødelægger et ur, medmindre uret er specielt designet ur til dykning.

Remmen på dit ur er en slidtage-del og må indimellem udskiftes. Luxur.dk dækker ikke slitage på din rem. Luxur.dk dækker naturligvis, hvis der er en produktionsfejl på din rem, og den går i stykker indenfor de første 30 dage efter køb. Luxur.dk dækker ikke slidt og ødelagt rem på grund af daglig brug.   

Uanset om det er mineralglas eller safirglas kan alt glas ridses. Hvis du opdager en ridse eller flænge i dit nye ur, skal du straks indenfor max. 5 dage informere Luxur.dk på mail om at der er ridse/flænge i dit ur ved modtagelsen samt dokumentere dette med foto. Så udskifter vi enten glasset eller sender dig et nyt ur. Ridser eller flænger i glasset som er forudsaget af brug af uret dækkes ikke under garantien.  

Er reklamationen berettiget, dækker Luxur.dk dine fragtomkostninger. Send venligst varen tilbage på en forsvarlig måde og få altid en kvittering og et trackingnummer, så varen kan eftersøges, hvis den skulle blive væk. Vi refunderer kun dine fragtomkostninger, hvis du har en kvittering herpå. Er reklamationen ikke berettiget, refunderer Luxur.dk ikke dine fragtomkostninger.

Returvarer sendes altid til:

Luxur.dk

Engholm Søpark 17

7400 Herning

For hurtigere at kunne hjælpe dig med reklamationen, vil vi bede dig om at tage nogle tydelige billeder af det, du reklamerer, så vi kan sende disse billeder til producenten af uret. Disse billeder og beskrivelse af fejl eller mangler bedes sendes til info@luxur.dk.

OBS. Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt per efterkrav.

Fortrydelsesret

Når du handler hos Luxur.dk har du 14 dages fortrydelsesret. Det betyder, at du kan returnere din ordre og få pengene tilbage indenfor 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din ordre.

Hvis du ønsker at returnere din ordre, skal du, indenfor 14 dage efter, du har modtaget den, give Luxur.dk tydeligt besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette skal ske til os skriftlig på info@luxur.dk. Uret skal være os i hænde maximum syv hverdage efter, du har informeret os om, at du ønsker at returnere dit ur. Vi gør opmærksom på, at kun 100 procent ubrugte varer kan returneres. Dette betyder, at uret samt al original emballage, såsom ur-boks, tags, klistremærker, følgesedler, manualer og tilbehør skal være i ubrugt stand. Fremstår produktet ikke som 100 procent nyt og ubrugt kan vi desværre ikke refundere pengene. 

Det er ikke muligt at fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af pakken uden at give Luxur.dk tydelig meddelelse herom.

Såfremt du ønsker at benytte din fortrydelsesret bedes du downloade vores Returformular, udfylde den og vedlægge den i pakken, når du sender dit ur retur, så vi ved hvor den kommer fra samt hvor vi eventuelt skal refundere et beløb til.

Returnering

Ved returnering af en vare betaler køber fragtomkostningerne. Send venligst varen tilbage på en forsvarlig måde og få altid et trackingnummer, så varen kan eftersøges, hvis den skulle blive væk. Hvis uret ikke sendes med alt original emballage og tilbehør, vil dette udgøre en værdiforringelse, og derfor vil det ikke være muligt at tilbageføre det fulde beløb. Uret samt al original emballage, såsom ur-boks, tags, klistremærker, følgesedler, manualer og tilbehør skal være i ubrugt stand ved returnering. Fremstår produktet ikke som 100 procent nyt og ubrugt kan vi desværre ikke refundere pengene. 

Varens stand, når du sender den retur

Som køber hæfter du for varen stand. Du har ansvaret for, at alle funktioner virker, at uret fremstår som nyt, at al tilbehør medfølger som ved modtagelsen. Eftersom du køber på en webshop og ikke har mulighed for at prøve uret på, skal du naturligvis have mulighed for at ombestemme dig. Men emballage må ikke fjernes, og du må ikke tage varen i brug. 

Såfremt varen er mere end prøvet på, refunderer Luxur.dk desværre ikke beløbet for den købte vare, da varen skal kunne sælges som 100 procent ny igen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Luxur.dk tilbagebetaler det fulde beløb for de varer, der sendes retur. Bemærk venligst, at vi ikke betaler fragtomkostningerne ved returforsendelser. Luxur.dk betaler ikke de omkostninger, du har haft ved at sende varen retur til os. 

Beløbet vil blive tilbagebetalt indenfor 14 hverdage fra den dag, vi modtager varen og såfremt vi har alle de informationer, vi behøver, for at kunne betale tilbage. 

Hvis du benytter din reklamationsret refunderer vi alle omkostninger herunder leveringsomkostninger - dog ikke ekstra omkostninger i forbindelse med valg af anden leveringsform end den billigste standardlevering . Vi gennemfører tilbagebetalingen til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre du udtrykkeligt har ytret ønske om andet.

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Luxur.dk

Engholm Søpark 17

7400 Herning

OBS. Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt per efterkrav.

6. Prisfejl / Ændringer af priser/rabatter

Såfremt en pris på Luxur.dk tydeligvis er forkert, og du med rimelighed burde have opdaget dette, er Luxur.dk ikke forpligtet til at sælge varen til denne pris.

Da Luxur.dk har prisgaranti på alle ure, ændre vi løbende alle vores priser så, da vi har et mål om være billigst på alle vores ure. Så du typisk se at vores priserne justeres op og ned løbende.  

7. Klageadgang

Ønsker du at klage over et køb på Luxur.dk bedes du kontakte os på info@luxur.dk. Skulle det mod vores forventning ikke lykkes at finde en løsning på sagen, er du velkommen til at indgive en klage til nævnet. 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Bor du i et andet EU-land end Danmark, er du velkommen til at gå videre med sagen og klage til EU-Kommissionens.

Pricerunner købsgaranti

Pricerunner købsgaranti

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for 60 minutter efter dit køb. At blive medlem koster ingenting og tager mindre end tre minutter! Få PriceRunner Købsgaranti i dag

Hvis du ønsker, at dit køb skal blive omfattet af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig personligt. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er ødelagt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

Erstatning gives kun for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

Besøg PriceRunner for at se de endelige brugervilkår samt en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien. Ja tak, send mig til PriceRunner for registrering af Købsgaranti op til 50.000 kroner!

Vi benytter cookies – ved at bruge vores side accepterer du brugen af
cookies som beskrevet i vores handelsbetingelser.