Hvordan handler jeg på Luxur.dk?
Følg venligst disse 5 trin for at handle på Luxur.dk: 

1. Find den eller de varer du ønsker at købe og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen.
2. Indtast dit navn og den adresse varen skal sendes til. 
3. Vælg fragtfirma og den ønskede betalingsmetode.
4. Godkend vores Handelsbetingelser.
5. Tjek, at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.

Er Luxur.dk Aps en dansk webshop?
Ja, vi er en 100% danskejet webshop med hovedkontor i Herning. Vores CVR nummer er: 40320865. 

Jeg har lige modtaget mit ur og det går ikke? 

Dette er faktisk et spørgsmål vi får ret ofte. Dette skyldes i 99% af tilfældene at der sidder en lille plastlåst på skruekronen. Den fjernes og skruekronen trykkes ind, så går uret. Denne lille plastlås er sat på uret for at ikke spilde batteri levetid på dit ur. Så det først bruger batteri når du får uret. 

Hvor lang er leveringstiden på mit ur?
De fleste ure har en leveringstid på 1-2 hverdage. Nogle ure har en leveringstid på 3-5 hverdage. Du får altid et tracking nummer så du kan følge med i din levering. Du kan ud for de forskellige modeller se, hvad leveringstiden er for hvert ur. Luxur.dk sender med DAO, DHL, UPS og GLS.

Jeg vil gerne ændre leveringsadresse eller leveringsdato?
Hvis du gerne vil ændre din leveringsadresse eller leveringsdato, så kan selv gøre det ved at kontakte leveringsfirmaet. Ofte er der en knap eller et link i de informationsmails du får fra fx GLS eller UPS hvor du nemt kan ændre leveringsadressen eller hvis du har kommentarer til hvor fragtfirmaet må stille din order. 

Hvad koster fragt på mit ur? 

Der er altid fri fragt hos Luxur.dk. Så uanset hvilket ur du køber så koster det dig intet at få det leveret. Det synes vi er mest fair.

Hvordan tilpasser jeg lænken på mit ur?
For at tilpasse lænken på dit ur anbefaler vi, at du henvender dig ved din lokale urmager eller smykkebutik, som vil have værktøjerne til at tilpasse en urlænke. Det vil normalt koste 40 - 80 kr. Alternativt kan du købe vores ur-kit og gøre det selv.

Hvordan tilpasser jeg min mesh-lænke? 
Det er super let at indstille din mesh-lænke. Du skal bare bruge en lille skruetrækker, en lille kniv eller lign. men pas på du ikke ridser uret. Her er en video der viser hvordan man tilpasser sin mesh lænke. https://www.youtube.com/watch?v=_sKnDS8Uz90

Jeg har set et af Luxurs ure billigere et andet sted?
Vi har prisgaranti, så send os alt info, så matcher vi prisen. Læs om vores betingelser for prisgaranti her. 


Hvordan indstiller jeg mit ur? 
For at indstille dit ur, så tiden passer, skal du trække kronen ud. Ofte skal du trække eller skrue kronen ud i første position for at indstille tiden. Samme fremgangsmåde gælder med hensyn til indstilling af dato. Her skal uret ofte trækkes ud til anden position, før du kan skrue på det og ændre datoen. 
Hvis dit ur er automatisk/mekanisk, så trækker uret sig selv op og får ”energi” via dine bevægelser i løbet af en dag. Såfremt du ikke bruger uret hver dag eller ikke er fysisk aktiv, vil et automatisk ur gå i stå. De automatiske ure har typisk en energireserve på 12 - 60 timer.  

Er der garanti på mit ur?
Ja, der er 24 måneders reklamationsret på alle ure på Luxur.dk. Oftest kan vi selv reparere uret i vores urværksted, ellers sender vi det til fabrikanten. 

Får jeg en boks med til uret?
Ja, alle ure kommer i original emballage i form af en ur-boks og med de tilhørende dokumenter fra producenten.  

Er alle ure ægte? 
Ja. Luxur.dk sælger kun ægte ure. Hvis du for eksempel køber du et Hugo Boss-ur, kan du være 100 procent sikker på, at uret er fabrikeret af Hugo Boss, og at det ikke er en kopivare. 
Nogle få urmærker såsom ”Anonymous D.” er fremstillet af en samling af forskellige designere, som ikke ønsker deres brand/identitet på deres ure, så derfor ved vi ikke med sikkerhed, hvem der har designet et specifikt ur. 

Mit automatiske ur er gået i stå. Hvad gør jeg?
Hvis du ikke bruger dit automatiske ur hver dag, vil det tabe tid og gå i stå. For at få gang i uret igen, skal du blot begynde at bruge det og være aktiv. Dog er det ikke nogen god ide at ryste uret. Du kan også selv trække uret op. Dette gøres ved at dreje kronen 10-15 gange med uret. Det er vigtigt, at du ikke drejer mod uret, da dette kan beskadige urværket. 

Skal mit automatiske ur serviceres? 
Det er en god idé at tage dit automatiske ur med til en urmager cirka hvert år og få det serviceret. Så bevarer det sin ydeevne. 

Er mit ur vandtæt? Må jeg svømme og bade med uret?  
Det er forskellige fra ur til ur, om de er vandtætte eller vandafvisende. Der er delte meninger omkring, hvad det vil sige, at et ur er vandtæt. Nogle ure vil have beskrivelsen 3ATM water resistant, hvilket ofte misfortolkes som, at uret er vandtæt ned til 30 meters dybde. 3ATM betyder ikke, at uret er vandtæt, men at det er vandafvisende og højst kan holde til nogle få dråber vand såsom regn eller vandsprøjt fra håndvask. Saltvand og klorvand kan ødelægge et ur, medmindre uret er specielt designet til dykning. Luxur.dk anbefaler, at man aldrig bader eller svømmer med ure. Luxur.dk dækker ikke vandskader på ure, som er kategoriseret med betegnelsen 3ATM og 5ATM. Læs mere om 'vandtæt' versus 'vandafvisende' på vores blog her.

Kondens i mit ur?
kondens kan forekomme i ure. Det er som udgangspunkt ikke en fejl på /i uret, men pga. temperatursvingninger så skabes der undertryk i uret som kan resulterer i kondens i uret. Dette kan se for alle type ure også ure i 50-100.000kr. klassen. Hvis der kommer kondens i dit ur skal du kontakte din lokale urmager, da han nemt kan åbne bagkassen/urkassen. Uret skal tørres ellers vil uret blive total ødelagt. Hvis du har spørgsmål til kondens i dit ur så kontakt os på info@luxur.dk så svare vi hurtigt. 

Vi benytter cookies – ved at bruge vores side accepterer du brugen af
cookies som beskrevet i vores handelsbetingelser.