Når du handler hos Luxur.dk har du som forbruger 24 måneders reklamationsret. Såfremt Luxur.dk ikke kan reparere eller ombytte dit ur, vil vi tilbyde et afslag i pris eller pengene tilbage. Luxur.dk stiller sig retten til have tid til at reparere dit ur og stiller ikke et låneur eller kompensation til rådighed, imens vi behandler din reklamation. For at reklamationsretten er berettiget, er det et krav, at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig benyttelse af produktet og at producentens anvisninger til uret er overholdt. For eksempel dækkes vandskader ikke, hvis uret ikke er angivet som minimum 10ATM vandtæt. Vandskader dækkes heller ikke, hvis der på nogen måde er udøvet skadeforvoldende adfærd.

Reklamér venligst indenfor 'rimelig tid' efter, du er blevet opmærksom på manglen ved varen. Hos Luxur.dk anser vi 'rimelig tid' som maximum 5 dage, efter, du opdagede manglen. 

Vedrørende vand og fugt i et ur: Der er delte meninger omkring, hvad det vil sige, at et ur er vandtæt. Luxur.dk anbefaler, at man aldrig bader eller svømmer med automatiske ure, da de ofte kun er 3ATM - 5 ATM vandtætte. Luxur.dk dækker ikke vandskader på ure kategoriseret med betegnelserne 3ATM og 5 ATM. Dette betyder, at de kun er vandafvisende og højst kan holde til nogle få dråber vand, såsom regn eller vandsprøjt fra håndvask. Saltvand og klorvand kan ødelægge et ur, medmindre uret er specielt designet til dykning.

Remmen på dit ur er en slidtage-del og må indimellem udskiftes. Luxur.dk dækker ikke slitage på din rem. Luxur.dk dækker naturligvis, hvis der er en produktionsfejl på din rem, og den går i stykker indenfor de første 60 dage efter køb. Luxur.dk dækker ikke slidt og ødelagt rem på grund af daglig brug.

Uanset om det er mineralglas eller safirglas kan alt glas ridses. Hvis du opdager en ridse eller flænge i dit nye ur, skal du straks indenfor max. 5 dage informere Luxur.dk på mail om at der er ridse/flænge i dit ur ved modtagelsen samt dokumentere dette med foto. Så udskifter vi enten glasset eller sender dig et nyt ur. Ridser eller flænger i glasset som er forudsaget af brug af uret dækkes ikke under garantien.  

Ur der taber tid eller går uregelmæssigt. Dette skyldes i 99% af gangene en af følgende 2 senarier. Enten har du har uret siddende tæt på et armbånd med magnetlås. Dette ødelægger uret og urets urværk. Ellers skal uret have nyt batteri. Det må forventes at på batteridrevne ure at man skal skifte batteri ca. en gang ca. hvert år. Luxur.dk dækker ikke omkostninger til et nyt batteri eller omkostninger til at få det skiftet. Luxur.dk heller ej ure hvor urværket hopper pga. det har været i nærkontakt med magnetter.  

Vedr. sten/krystaller og glas. Vi sælger blandt andet ure hvor der er i fx lænke eller urkasse kan være påsat små fine sten/krystaller. Disse sten/krystaller kan med tid og ved brug falde af, da uret bruges og slides. Det er lidt ligesom et fx tryk på en t-shirt det vil også forsvinde med tiden efter vask. Nogle gange kan en eller flere af de ofte lyse sten være mørke/sorte dette er ikke fejl, men eftersom det er glas/krystaller kan der være farveforskel.  Garantien dækker ikke sten der er faldet af. Hvis du opdager at der mangler en sten/krystal skal du straks ved modtagelsen og max 3 dage efter modtagelsen gøre os opmærksom på dette.  Det samme gælder glasset på dit ur. Uanset set om det mineral glas eller safir glas så kan uheldet være ude og alt glas kan blive ridset.

Er reklamationen berettiget, dækker Luxur.dk dine fragtomkostninger. Send venligst varen tilbage på en forsvarlig måde og få altid en kvittering og et trackingnummer, så varen kan eftersøges, hvis den skulle blive væk. Vi refunderer kun dine fragtomkostninger, hvis du har en kvittering herpå. Er reklamationen ikke berettiget, refunderer Luxur.dk ikke dine fragtomkostninger.

Returvarer sendes altid til:

Luxur.dk

Engholm Søpark 17

7400 Herning

For hurtigere at kunne hjælpe dig med reklamationen, vil vi bede dig om at tage nogle tydelige billeder af det, du reklamerer, så vi kan sende disse billeder til producenten af uret. Disse billeder og beskrivelse af fejl eller mangler bedes sendes til info@luxur.dk.

OBS. Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt per efterkrav.

Fortrydelsesret

Når du handler hos Luxur.dk har du 14 dages fortrydelsesret. Det betyder, at du kan returnere din ordre og få pengene tilbage indenfor 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din ordre.

Hvis du ønsker at returnere din ordre, skal du, indenfor 14 dage efter, du har modtaget den, give Luxur.dk tydeligt besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette skal ske til os skriftlig på info@luxur.dk. Uret skal være os i hænde maximum syv hverdage efter, du har informeret os om, at du ønsker at returnere dit ur. Vi gør opmærksom på, at kun 100 procent ubrugte varer kan returneres. Dette betyder, at uret samt al original emballage, såsom ur-boks, tags, klistremærker, følgesedler, manualer og tilbehør skal være i ubrugt stand. Såfremt et eller flere af disse krav ikke er opfyldt, kan vi desværre ikke refundere det fulde beløb.   

Det er ikke muligt at fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af pakken uden at give Luxur.dk tydelig meddelelse herom.

Såfremt du ønsker at benytte din fortrydelsesret bedes du downloade vores Standardfortrydelsesformular, udfylde den og vedlægge den i pakken, når du sender dit ur retur, så vi ved hvor den kommer fra samt hvor vi eventuelt skal refundere et beløb til.

Vi benytter cookies – ved at bruge vores side accepterer du brugen af
cookies som beskrevet i vores handelsbetingelser.